الأحد، 31 أغسطس 2008

الغياب مر



اليوم كان الفراق بيني وبينها لكن الى عودة


من عام 90 تعلقت بها


و اضنها تعلقت بي


احببتها


رغم ما يقال عنها


عرفتها وعرفتني


احسست بها


عرفت كل ما ينبغي لي ان


اعرف


عنها


صحيح انها لا تليق بي


لكنه الهوا


والحب


الذي يصل الى الجنون احيانا


كانت زيارتها علي واجب مقدس


حتى اني كنت ازورها


قبل ان اذهب الى دوامي


من الفجر


و انتظر متى ينتهي


الدوام لاعود الى الزيارة الثانية


بل اني كنت لا افوت فرصة


لزيارتها


متى ما امسكت بها


اشعر بالسعادة


من صوتها اعلم عنها


ما تحتاج


لكني ساصبر عنها من الليلة


وحتى


يقولوا غدا عيد الفطر


ساذهب لها مسرعا


امسك بها بقوة


ولن افرقها


حتى رمضان القادم


و هذه هي السنة الثالثة


على التوالي التي انقطع


عنها في رمضان
شيشتي صديقتي

هناك 9 تعليقات:

سبهللة يقول...

طيب ما ينوبك ثواب تقلع عنها خالص
كل سنة وانت طيب
واتمنى اسمع انك خير
ربنا يرحمك منها للابد

سبهللة يقول...

نسيت اقولك
ما تشوفلك حاجة تانية تحبها
يعنى مثلا ممكن تحب واحدة ووتجوزها افضل لك من مصيبة الشيشة دى
او ممكن تحب المكسرات ولا تحب تسلى نفسك فى شوية تمارين تشد عودك بدل ما انت عمالك بتهد فى صحتك
خد بالك كل دة هاتتحاسب عليه لان دة اهمال فى الصحة
ولا تلقوا بأنفسكم الى التهلكة
ما تزعلش منى
لسة سامعة فتوى اميارح للدكتور محمد هدايت بيقول للبنت اللى بتلبس الحجاب فى رمضان
دة اسمه شرك بالله
ما هو يا غما تلبسيه لربنا طول الوقت يا غما بلاش
ولا انتى بتلبسيه رمضان
ثم ان رب رمضان رب كل الشهور
وعليه الدكتور افتى لها بإنها ما تلبس الحجاب فى رمضان اذا كانت هاتقلعه بعده
وقيس على نفسك الكلام دة
وربنا يهديك ويهدينا
اللهم بلغنا رمضان
وارزقنا قيامه وصيامه كما تحب وترضى

الحكمة ضالة المؤمن يقول...

سبهللة
الف شكر
مرورك
انا تركت الشيشة
لانها تسبب لي صداع بعد الفطار
بس مش عشان حاجة ثانية
وانا متزوج واحب زوجتي وبنتي و وابني
على فكرة احتى اذا صمت من غير رمضان اترك الشيشه
يعني مش رمضان الي منعني
الي منعني صداع الشيشه بعد الصوم
مرورك اسعدني
كل عام وانتم بخير

Amr Abodraiaa يقول...

الصراحة البوست دة ساب في دماغي مليون علامة إستفهام ومليون علامة تعجب لإنها حاجة بجد غرررررريييييييييييبة


بس أنا عايز أحط في دماغ حضرتك علامة إستفهام واحدة بس علسان حضرتك بتحب العلامات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟






ماذا لو رأيت إبنك مع حبيبتك ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الحكمة ضالة المؤمن يقول...

eng
مع حبيبيتي
ابني
يالا الهاوووووووووووووول
ابني
الابن يكون مصاحب صاحبة ابيه
لا حول ولا قوة الا بالله
ذي تبقى النهاية
و قيام القيامة
يحب غيرها معليش لكن يحب الي
كانت معايه
هوا ذا العار والشنار
eng
!!!!!!!
????????
ماذا كنت تقصد ؟؟؟؟

غير معرف يقول...

ههههههههههههههههههه مش قادرة يخرب عقلكم انتم بجد زى العسل
نرجع بقة لتعليقى ياريت بجد تحاول تقلع عنها
وبطل اسلوب الجدل و السفسطة انا مش عارفة انت عاجبك اوى السفسطة فى اية
انا بجد مش بحب اللى بيبقة واثق ان دة غلط ويفضل يقاوح ويثبت العكس تماما
عموما طبعا انت لك كامل الحرية بس خلى بالك من انك قدوة لاابنك يعنى يوم اما تلاقية بيشيش ماتفتحش بؤؤك
اه صحيح هو انت مصرى ولا ؟
سورى لو تعليقى ضايقك بس دة رايي وطبعاانت مش هتسبنى وهتفضل تجادل
ماهو طبعك

قلب شاعره يقول...

بس انت صديق لنفسك اهم من الصديقه المدمره رغم صداقتها هى رفيق سوء ..
انت تتحمل مسؤلية مرافقتها وحدك ولينظر الانسان لمن يخالل...
قلب شاعره ...

الحكمة ضالة المؤمن يقول...

بنوته مصرية
انتي الي زي العسل
الجدل هوا احلى حوار
واحلى من الي انتي تقولي حاجه
والثاني فاتح فمه
ويقول : اه.... طبعا ... صح
ايه الي تستفديه
اذا ما كان هناك جدل ونقاش
زي
طب ليه ؟؟؟؟؟ أزاي؟؟؟؟؟
هنا يحلو الكلام
ولا ايه !!! ؟؟؟
زيارتك تسعدني
وكلامك ولا احلى
وانا عربي خليجي

الحكمة ضالة المؤمن يقول...

قلب شاعره
كلامك ولا احلى
بس
هذي حالة من الصداقة
الجميلة
الي فعلا اقدرها

ولكي كامل التقدير